Försenad

Jag var hemma hos H igår. Jag har haft mens i en vecka men den tog slut i förrgår. Det firade vi ;)
Dock kom jag försent till jobbet och mamma fick ett smärre utbrott på mig och nu kommer jag inte får sova över hos H på lördagar längre. Jaja, det kanske är bra ändå.

I fredags kom min pappa ner, tillsammans med sin nya fru. Det känns som att det var jättelängesen vi täffades men det var det inte. Han kom ner den 13:e December när jag slutade skolan och så åt vi på resturang tillsammans. Men anledningen till att det känns som att det var så längesen är antagligen för att det var rätt längesen som jag åkte upp till honom. Senaste gången jag var där var i slutet av september, vi friade någon gammal släkting som fyllde 80 eller 90 eller nått. Och innan dess minns jag inte riktigt. Jag är bara ledsen att jag inte åkte dit alls under sommaren. Iaf, pappa frågade vad jag skulle göra på sportlovet, undrade om jag inte kunde komma upp. Men det kan jag ju inte, jag ska ju iväg, på samma resa till samma ställe som jag åkt till de senaste 5 åren, jag trodde att han visste det, tydligen inte. Han sa iaf att det var synd men att jag inte skulle ha dåligt samvete, att det är så i min ålder, man har inte tid. Men det är klart som fan att jag har dåligt samvete. Och det stlr mig, för det var fan inte jag som valde att först vara otrogen mot sin fru och sedan flytta 30 mil bort till mitt i skogen.
Gud vad jag låter bitter. Egentligen är det inte så jobbigt. Jag har egentligen inget problem med att inte träffa min pappa så ofta. Det är synd men vad gör man? Nu är det som det är. Det som är jobbigt, är att få dåligt samvete, jag får så ont i magen av det.



he said the three big words :O :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0